tiistai 15. syyskuuta 2015

Intro

Ei varmaan ole yllätys, että henkilö, joka aloittaa musiikkiblogin rakastaa musiikkia.

Mulla on ollut jo varmaan kymmenen eri blogia, mutta ei koskaan musiikkiblogia. Edellisiin blogeihin olen joskus musiikkipostauksia kirjoittanut, mutta kun musiikista löytyy aina puhuttavaa ja uusia julkaisuja tulee koko ajan, niin miksi en aloittaisi musiikkiblogia?

Kuuntelen musiikkia paljon. Etsin myös uutta musiikkia päivittäin. Olen myös hyvä kokoamaan erilaisia soittolistoja, ja ihan vaan siksi, etten hävitä kaikkia niitä hyviä biisejä, koska kuunneltavaa on vaan liikaa. Silti etsin uutta musiikkia, koska koskaan ei voi tietää liikaa hyvää musiikkia. Koskaan ei myöskään voi olla liian montaa lempilaulua terveisin Forever favs-soittolistallani on 352 kappaletta.

Rakastan erityisesti ruotsalaista musiikkia. Olen jo noin 12-vuotiaasta lähtien alkanut etsimään googlettamalla ruotsalaista musiikkia. Varmaan heti sen jälkeen kun ruotsinkielen opiskelunkin aloitin. Ruotsinkieli vaan kuulostaa niin coolilta. Ja tiedoksi niillekin, jotka eivät minua tunne, olen tänne Ruotsiin muuttanut sitä kieltä kuuntelemaan.

Mutta rakastan myös suomalaista musiikkia. Nykyään kyllä monesti saa hävetä näitä suomalaisia artisteja sekä lauluja. Kieli on ihan älyttömän outoa (ja saatanan tyhmän kuuloista!) sekä lauluilla ei näköjään ole enää ollenkaan ns. järkeviä sanoituksia. Vaikka rakastankin Teflon Brothersia, en kestä heidän uusinta tuotantoaan. Joku hemmetin Pämppää. Ei kiitos. Biisi, jota teinit huutaa kännissä, ei sillä, etten itse huutolaulaisi biisejä kännissä, mutta en ainakaan biisejä, joiden nimi on Pämppää.

Selvä, en sentään ajatellut pelkkää paskaa täällä puhua. Mutta siis, lempimusiikkigenret on pop ja indie ehkäpä, Rockiakin tulee kuunneltua, räppiä myös, sekä iskelmää. Tottakai, olenhan suomalainen.

Tänne blogiin tulen siis kirjoittamaan musiikista (oh I didn't know that!) ja esittelemään uutta musiikkia ja mun lemppareita. Luultavasti suurin osa musiikista, jota täällä jaan, on englannin, suomen tai ruotsinkielistä. Joskus saattaa löytyä ehkä myös norjankielistä musiikkia, koska norjankielikin on vaan niin cool.

Mutta nyt, haluisitteko ehkä jo kuullakin jotakin?

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti